Blog

Grijp je kans met Social Media

Met weemoed denk ik wel eens terug aan de jaren tachtig en negentig. Ajax speelde nog herkenbaar voetbal, een biertje kostte een gulden en solliciteren deed ik schriftelijk.  Anno 2010 is er veel veranderd, bij Ajax niet ten goede, maar door de komst van social media heb je als werknemer nu veel meer kansen op succes.

Je moet alleen de weg weten en niet van ’t padje raken (zie Ajax).

Inmiddels ben ik 42 jaar en volgens vele vrienden eigenlijk te oud voor social media. Ik zag echter mogelijkheden en omringde me met nieuwe Twitter en Linkedin-vrienden. Frisse twintigers die zich Social Media Expert noemen of LinkedIn-trainer zijn.

Er ging een wereld voor me open.

Dankzij hen heb ik inmiddels een paar populaire websites opgezet. ZZP boekhouder staat nummer één in de Twittergids voor accountants en is nummer zeven van de regio Haarlem.  De teksten werden verzorgd door mijn eigen tekstbureau (ZZP tekstbureau), een bedrijf dat zich inleeft in de ondernemer en in zijn klant en voor weinig geld veel publiciteit kan verzorgen.

Ik ben er honderd procent van overtuigd dat ZZP Tekstbureau ook jouw bedrijf kan helpen aan betere SEO-webteksten, meer volgers bij Social Media , meer bezoekers op je website en dus meer omzet.

Als ik door de stad loop, of ik ben op het NS-station of op Schiphol dan scan ik tegenwoordig de reclames af op zoek naar nieuwe ideëen voor social media.

Ook zie ik grote bedrijven soms nog adverteren in de Telefoongids (alle telefoonnummers staan ook gratis op internet) en reclame maken in het plaatselijke sufferdje (uiteraard zonder de naam van de website te vermelden).

Volgens mij kan je het reclamebudget beter en effectiever gebruiken door in te spelen op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Bel mij eens voor een afspraak om je de mogelijkheden van Social Media uit te leggen.

Ik wijs je de weg.

  • Voel je je te oud, troost je met de gedachte dat ik dat ook vond.
  •  Denk je niet te kunnen veranderen? Denk dan aan het Ajax van Frank de Boer dat weer fris en aanvallend voetbal tracht te spelen.

Grijp je kans NU, anders streeft je concurrentie je voorbij.

Succes op je weg

Peter Brink
ZZP-tekstbureau

Maak tijd voor je PR-plan voor 2011

Bent u al bezig met uw prognose voor 2011. Gaat de omzet omhoog of (nog) verder omlaag. Wellicht moet u zelfs snijden in de kosten en in het personeel om uw hoofd boven water te houden.

Want de extra omzet die u de afgelopen jaren had begroot bleek niet haalbaar. Dat kan aan iedereen liggen (aan de concurrent, aan de economie aan God of Allah) maar kijkt u ook wel eens in de spiegel???????

,,If you did what you always did you get what you always got.’’

Wellicht is het raadzaam één dag te besteden aan het plannen, wijzigen of lanceren van een PR-plan.

  • Wat is uw doelgroep?
  • Welke media wilt u gebruiken?
  • Sluit die aan bij die doelgroep?
  • wat is uw bereik?
  • wat zijn de kosten?
  • Wat waren de afgelopen jaren de opbrengsten van uw advertenties?

Doe eens gek en bewandel de weg van de Social Media.

Koningin Beatrix vindt Social media een verarming, voor veel ZZP’ers  is social media een verrijking.

U kunt voor weinig geld heel veel adverteren en uw doelgroep zelfs selecteren. Welk weekblad geeft u die garantie?

Mijn tip voor 2011: kijk naar je PR-strategie en wil je een ander of een beter bedrijfsresultaat verdiep je in social media.

 Voordeel: lage kosten, groot bereik.