Hoe verstuur je een succesvol SEO-persbericht?
Als ZZP’er kun je –gratis- reclame maken door het versturen van een persbericht dat op een andere website wordt geplaatst.
Waar let je op bij het versturen van een persbericht?
- Bijzonderheid: Zorg dat je persbericht opvalt in de stroom van persberichten.
- Persoonlijk: Stuur je persbericht t.a.v. een bepaald persoon. Mail het naar zijn persoonlijke emailadres, bel hem desnoods eerst en spreek hem in je persbericht persoonlijk aan.
- Nieuwswaarde: verstuur als ZZP’er alleen een persbericht als er ‘nieuws’ in staat.
- Voeg een link toe: Journalisten werken met deadlines en willen zo veel mogelijk info tegelijk ontvangen om tijd te besparen. Voeg daarom een link toe naar je website, zodat zij deze link van je website vermelden in hun artikel.
Waar kun je jouw persbericht op het internet kwijt?
Elke ZZP’er kan zijn persbericht kwijt op een betaalde website, bv. op:
Je kunt je persbericht ook mailen naar een gratis site om persberichten te publiceren:
Wil jij ook meer naamsbekendheid door je persbericht? Huur dan ZZP-Teksbureau in voor een goede tekst.