Twitter heeft de Lead Generation Cards onthuld. Dit zijn cards die als interactieve reclame uitklapt als je er op klikt.
Je raadt het al: je treft dan meer informatie over de adverteerder en de aanbieding.
Ook is er een knop waarmee een gebruiker minimale informatie naar de adverteerder kan sturen: naam, twitternaam en e-mailadres.
Alle gegevens die een twitteraar eventueel al heeft ingevuld op zijn of haar profiel worden automatisch ingevuld. Hiermee hoopt de social media-gigant de rompslomp van het invullen van gegevens te vergemakkelijken.
DMV de Lead Generation Cards is het voor bedrijven makkelijker om klanten te bereiken die echt interesse hebben in een product. Bij de introductie van een nieuw product of actie is het sneller om deze potentiële klanten weer te benaderen.
Of de Cards alleen beschikbaar zijn voor gesponsorde tweets of dat deze ook door bedrijven in gewone tweets ingezet kunnen worden, is nog niet duidelijk. Wel kunnen in de toekomst alle bedrijven er gebruik van maken. ”Vooralsnog is de functie alleen beschikbaar voor onze vaste klanten”, stelt Mitali Pattnaik van Twitter. “We hebben echter het plan om de Cards wereldwijd beschikbaar te maken voor zowel grote als kleine bedrijven.”